Jak obniżyć poziom cholesterolu bez leków?

Kiedy zaczynamy mieć coraz większe problemy z naszym cholesterolem, a jego poziom stale rośnie, decydujemy się na walkę, mającą na celu obniżenie cholesterolu. Ciężko jest się nam jednak zdecydować na leki, bo jesteśmy świadomi, że oprócz zalet często niosą one za sobą ciężkie skutki uboczne, dotykające naszych nerek czy wątroby.
A więc jak obniżyć cholesterol bez leków?
Warto włączyć do swojej diety:
– chude mięso zamiast czerwonego
– ryby – będące bogate w kawy omega-3; zwłaszcza makrele, halibuty, węgorze i sardynki,
– owoce – szczególnie jabłka i gruszki bogate w błonnik, najlepiej z cynamonu, który ma świetny wpływ na poziom lipidów we krwi;
– warzywa – osobom z wysokim poziomem cholesterolu zaleca się spożywanie warzyw strączkowych-soczewicę, groch ze względu na dużą zawartość białka i błonnika pokarmowego;
– płatki jęczmienne, kaszę jęczmienną;
– makaron razowy lub żytni
– pieczywo razowe, żytnie lub z pełnego przemiału
– czosnek, cebulę i szczypiorek
– czerwony lub brązowy ryż,
– oleje nierafinowane
Warto dietę połączyć z wysiłkiem fizycznym, dopiero wtedy da ona zadowalające efekty.

Może Ci się również spodoba